2 / 12

Ryan Schude


Merhaba Ryan, öncelikle İstanbul sergin için tebrikler. Nasıldı her şey?

Başından sonuna harika bir deneyimdi. Sergiye katılım müthişti ve insanlar oldukça etkilenmiş görünüyorlardı çıkan işlerden. İstanbul uçsuz bucaksız bir şehir, o yüzden mutlaka geri gelmeli ve daha çok şey keşfetmelitim. Ancak bir hedefim arnavut kaldırımlı bir sokakta minicik bir bar bulup canlı müzik dinlemek istiyordum ve bir gece şansa aynen aradığım gibi bir yer buldum.

Geriye dönüp baktığında, seni hayatta bulunduğun noktaya getiren dönüm noktalarının neler olduğunu görüyorsun?

27 yaşımda elimde bir üniversite diploması tuttuğumda, çalıştığım dergi kapandı ve ben de sıfırdan başlamak üzere Los Angeles’a taşındım. Aynı zamanda saatine 10 dolar kazandığım kiralık bir evde çalışıyordum ve bu da bana resimlerimi yapabilmek için gerekli ekipmanları sağlıyordu. 2 yıl içerisinde beni tamamen yeni bir yöne doğru götürecek, kayda değer bir portfolyo oluşturmayı başarmıştım ve yavaş yavaş tam zamanlı olarak çekim yapabiliyor ve reklam fotoğraflarına yöneliyordum.

Çalışma sürecin nasıl?

Her çekimin farklı bir yaklaşım vardır ama genel olarak seçtiğim lokasyon resimde kullanacağım kavram ya da hikaye ilham veriyor. Resmi o noktadan çerçeveletene kadar karakterlerin o ortama uyum sağlayabilmeleri ve öyküsünü tamamlayabilmeleri için uzunca bir yol var. Kıyafetlerden sahneye kadar tasarlanarak karakterlerin aksiyonlarına uyumlu hale getirilir. Sahneyi ışıklandırarak ilk çekimi yaptığım süreye kadar 6 ila 8 saat arasında bir süre geçiyor fakat eğer zaman ve kaynak olsaydı bunu 2 güne bile yayabilirdik. Elimden geldiğince her şeyi tek bir resme sığdırmaya çalışıyorum ve bunun için de uygun olan ortamı en iyi şekilde kurmaya çalışıyoruz. Günün sonunda bir iki saat de karakterlerin en iyi anlarını yakalamaya çalışıyoruz. Bunlar bitince retouch işlemleri de yine 1-2 günü buluyor.
3 / 12
4 / 12

Ryan Schude


Tarzını iyi bir arkadaşının tanımlayacağı gibi tanımlayabilir misin?

Birden çok hikayenin anlık olarak söylendiği büyük bir sahne. Komik, bazen biraz karanlık veya gizemli olabilir ama hep aynı dinamiktedir.

Bize bir kelime ile söyleyebilir misin; neden sanat?

Gereklilik.

Hayata sanatsal bakış nasıldır?

Kendi varlığından başka elle tutulur hiçbir şeyi amaçlamayan şeyi yaratmaya duyulan ihtiyaçtır.

İlhamın varlığına inanıyor musun? Evetse, neler sana ilham verir?

Kitaplar, film, fotoğraf, müzik, günlük yaşam deneyimleri, aile, arkadaşlar.

Yeni bir projeye başlamak için seni ne motive eder?

Görüyorsun ve işte orada, bisikletimle geçerken daha önce hiç gözüme çarpmamış bir evi görünce ya da bir restorana girdiğimde görebilirim; her yeni yer potensiyel bir lokasyon olabilir.

İnsanların senin hakkında bilmesi gerektiğini düşündüğün başka bir şey var mı?

Tüm samimiyetimle yanıtlamam gerekince bazen vahşice dürüst olabiliyorum, buna rağmen sizinle yüzyüze tanışırsak bunu bir içkiyle ve gülerek anlatmayı tercih ederim.
5 / 12
6 / 12
7 / 12

Ryan Schude


Hello Ryan, first of all congrats for your İstanbul exhibition. How was it in general?

It was a wonderful experience from start to finish. We had a great turnout and people seemed really excited about the work. Istanbul is so vast, I need to come back and explore it further, but one of my goals was to find an impossibly little bar on an even tinier cobblestone street with some live music playing and one night that happened as a perfect accident.

If you look back, what are the milestones that brought you to this point in life?

When I was 27 and holding a college degree, the magazine I worked for went out of business and I moved to LA to start all over from scratch as an assistant. I also worked at a rental house for 10 bucks an hour which gave me access to the equipment necessary to make these large scale tableaux. In 2 years I had built a significant enough portfolio in a whole new direction and gradually was able to shoot full time and pursue fine art and advertising photography.

What is your working process?

Each shot has a different approach but in general a location inspires the concept or story to be told in the picture. From there you have a rough framework to decide what characters would be appropriate in that environment and narrative begins to take shape. Their actions are determined alongside their wardrobe, props and any additional set design that needs to be built or dressed. Between 6-8 hours is taken to light the scene on the day of the shoot although if we had the time and resources I could easily use double that and spread it out over 2 days. I try my best to get everything in one frame so that the lighting can match up as close as possible. At the end of the day we generally shoot for about an hour or two and need to use multiple frames from that time period to get the best moments from each character. The retouching will take another day or two.

Ryan Schude


Describe your style, like a good friend of yours would describe it.


It's a large scene with multiple stories being told within on instant. It can be funny, sometimes a little dark or mysterious and with some movement happening.


Can you tell us 'why art' in one word?

Necessity.

What is an artistic outlook on life?

The need to create something that serves no tangible purpose other than its own existence.

Do you believe in being inspired? If so, where do you see your inspirations?

Books, film, photography, music, everyday experiences, family, friends. 

What motivates you to start a new project?

You see it and you just know, it may be riding my bike past a house I've never seen before and imagining what sort of scene can take place there or walking into a restaurant and having the same experience, everywhere's a potential new location.

Is there anything else people should know about you?

I might be a little too brutally honest at times to allow myself to answer this candidly, although if I meet you in person I'll be happy to explain over a drink and a laugh.
8 / 12
9 / 12
10 / 12
11 / 12




Ryan Schude

Burcu Kuru

Ryan Schude'nin 'Tableaux Vivants' sergisi 16 kasıma kadar 

Abdi İpekci Cad. Kaşıkçıoğlu Apt. 42/2 Nişantaşı adresinde
Galeri x-Ist'te görebilirsiniz. 




Other Posts
Bethany Vargas - Pushpull
Melisa King
Kitchen
#keineditorial: ORIEL
Dolly Faibyshev
Psychedelic sex education for kids
12 / 12
advert@keinmag.com
Kullanım Koşulları:

www.keinmag.com tarafından üretilmiş fotoğraf, resim, video ve benzerleri kullanım ve içerik hakları saklıdır. Site içerisinde kulanılan, herhangi birine ait içeriğin hakları sahiplerine aittir.



Terms of Use


All online content of www.keinmag.com (including all images, videos and other visuals) of the website cannot be used without the permission of the authors, artists and photographers noted.