Memo Akten


Memo öncelikle portfolyo websiten abstractshit.com'dan başlamak istiyorum. Gördüğüm en eğlenceli portfolyo, nereden çıktı bu fikir?

Teşekkürler! 2002-2003 civarında kendime bir portfolyo sitesi yapmaya başladım. O zamanlar Macromedia Flash (şimdi Adobe Flash) çok moda idi, hele designer / artist / yaratıcı tipler için full-flash siteler standart hale gelmişti. Ben de epey araştırma yaptım, bir sürü örnek designer / artist sitesine baktım ortak yönlerini görmek için, ve ortaya bir takım benzerlikler çıkardım:

- Hepsinin kullanıcı ara-birimi gereksiz derece de komplikeydi, hatta bazen kullanışsız olacak kadar komplike,

- Sitenin ne hakkında olduğunu özetleyen, veya tam olarak açıklamayıp, ipucu veren bir ‘flash-intro’ denilen non-interactive giriş kısmı,

- Site sahibinin geçmişini, özelliklerini ve başarılarını açıklayan bir ‘Profile’ veya ‘Who Am I?’ kısmı

- Site sahibinin üzerinde çalıştığı, yakın gelecekte ortaya çıkaracağı çalışmalarını özetleyen bir “Future” kısmı,

- Site sahibinin rastgele konular üzerindeki düşüncelerini özetleyen bir kısım (henüz Bloglar başlamamıştı)

- Site kullanıcıları bir ‘Jukebox’tan değişik müzikler seçebiliyordu.


Ben de bunlardan esinlenen, ve azıcık dalga geçen bir site yapmak istedim. Kullanımı çok aşırı komplike ve abartı bir arabirim tasarladım, uzun bir flash introsu hazırladım (hatta piksel profilim buradan çıktı), ve abstractshit.com doğdu.





2 / 12

Memo'nun portfolyo sitesi 
abstractshit.com

3 / 12

Memo Akten


Dünden bugüne bakacak olursan kariyerinin dönüm noktası olan işin hangisi?

Bir değil, herhalde bir kaç tane dönüm noktası var. Ama en önemli dönüm noktası sanırım 2007’de yaptığım Amoeba Dance denilen bir proje.

O projeden önce hiç 'internet varlığım’ yoktu. O projeyi yapıp Vimeo hesabı açtım. Bir şekilde o video createdigitalmotion.com sitesinde yayınlandı ve bir çok insan gördü. Onu gören birkaç kişi benimle iletişime geçti. Ondan sonra yavaş yavaş güzel ve enteresan fırsatlar çıkmaya başladı karşıma. Her yaptığım iş bir sonraki işin yolunu açtı.

Küçükken bir space time explorer olmak istiyor muydun gerçekten?

Kesinlikle, halen hayalim!

Brick table üzerine yaptığın, bu olağanüstü, insanla çalışan roots fikri nereden çıktı? 

Oradaki kullanılan görselleri daha Bricktable’tan epey önce yapmıştım ben. Kişisel generative / doğadan ilham alan görseller araştırmalarımdan biriydi. Sonra Bricktable’nin yaratıcıları Jordan Hochenbaum ve Owen Vallis bir şekilde gördü bu görselleri ve benimle iletişime girdi. Bricktable’ın ne olduğunu anlatılar (Projector vs İnfrared camera ile çalışan bir multi-touch masası, o yıllarda epey moda idi), ve Bricktable için o görselleri kullanmak istediklerini anlatılar. Epey konuştuk, anlaştık ve beraber kişisel bir proje yapmaya karar verdik. Ondan sonra fikir epey gelişti, generative ve interactive ses ve müzik işin içine girdi, ‘fiducial markerlar’ ile çalışan magnetik alanlar, multitouch özellikler, parametre ayarları vs.


Amoeba Dance

4 / 12

Blenheim Palace

6 / 12

Laser Forest by Memo Akten

Memo Akten


Daha sonra Marshmallow Laser Feast’i kurdun. Neler yapıyorsunuz Marshmallow’da?

Evet 2011 de iki arkadaş ile MLF’i kurdum. Bunun amacı yaptığım işleri daha büyük ölçekte yapmaktı. Bir kaç sane epey iyi gitti, gurur duyduğum birkaç iş yaptık, oldukça büyük, zor işler. Ama aslında bu sene başında ayrıldım ben MLF’ten. Biraz fazla ticari olmaya başlamıştı işler ve ben sanata dönmek istedim. Şimdi diğer iki arkadaşım devam ediyor MLF’e ama benim bir bağlantım kalmadı.

Son olarak Blenheim Palace için yaptığın ve Nowness’ın yayınladığı ışık enstelasyonu fikri nasıl gelişti?

Simple Harmonic Motion (SHM) serisini birkaç yıl önce başlamıştım. İlk versiyon çok basit bir video idi. Bu video’nun temelindeki prensipler çok ilgi duyduğum konular: çok basit, deterministik kurallardan komplike, öngörülemeyen davranışlar elde etmek. Doğanın temelinde yatan genel prensipler bunlar. Kar taneciği, termit yuvası, evrim, ekonomi, iklim vs buna birkaç örnek.

Bricktable’daki ‘Roots’ projesi de bundan esinleniyordu. SHM serisinin temelinde de bu yatıryor. Daha spesifik olarak: basic, tekrar edici ritimlerin etkileşiminden ortaya çıkan komplike ritimler. Bu konuyu birkaç değişik versiyon ile araştırdım. 2010-2014 arası yaptığım versiyonlar hep video+ses projeleri idi, ama değişik versiyonlar da yapmak işiyordum. Işık enstelasyonu, canlı bir performas (2012’te canlı bir performance için bir prototip video yaratmıştım) vs. Yazın başında Blenheim Palace’taki fırsat çıktı ortaya. Blenheim Art Foundation kuruluyordu, ve sarayın içinde bir Ai Weiwei sergisi yapacaklardı. Sarayın dışında da bir iş istediler, bir takım ortak tanıdıklar üzerinden benim ile iletişime girdiler. Fikrimi sundum, beğendiler ve kabul ettiler. Yukarıda bahsettiğim gibi güven çok önemli idi. Bundan 2-3 yıl önce fikrimi beğenmiş olsalar bile belki kabul etmezlerdi. Son yıllarda yaptığım işler sayesinde gerçekleşti.

Senin ilham almak için baktığın websiteleri, bloglar, basılı dergiler var mı? 

Bu aralar ilham aldığım yerler New Scientist, Nature, National Geographic, space.com, ... Hatta şu an 500 milyon kilometre ötede Rosetta uydusundan Philea isimli robot, 67P/Churyumov-Gerasimenko isimli kuyruklu yıldızın yüzeyin inmek üzere. Bundan daha heyecanlı, ilham verici bir şey düşünemiyorum!

Bize mutlaka tanımamız gerektiğini düşündüğün bir isim söyler misin?

Evet, Lauren Mccarthy!





7 / 12
8 / 12

Depeche Mode

9 / 12
10 / 12
11 / 12




Memo Akten

Burcu Kuru

Memo Akten'in Simple Harmonic Motion videosu

Contemporary İstanbul, Plugin'de 16 Kasıma kadar görülebilir:
Official websitesi:




Other Posts
Harem Bath (Duygu - Begüm Öztürk)
Bethany Vargas - Pushpull
Melisa King
Kitchen
#keineditorial: ORIEL
Dolly Faibyshev
12 / 12
keinmag@gmail.com
Kullanım Koşulları:

www.keinmag.com tarafından üretilmiş fotoğraf, resim, video ve benzerleri kullanım ve içerik hakları saklıdır. Site içerisinde kulanılan, herhangi birine ait içeriğin hakları sahiplerine aittir.



Terms of Use


All online content of www.keinmag.com (including all images, videos and other visuals) of the website cannot be used without the permission of the authors, artists and photographers noted.