1 / 18

Andreas Nitschke


Almanya merkezli, Bielefeld’de yaşayan ve çalışan kolaj artist Andreas Nitschke ile biraz sohbet ettik. Andreas kolajlarını hala geleneksel ve kendi tarifiyle ‘analog’ yolları kullanarak yaratıyor: makas ve yapıştırıcı ile. Photoshop yok, dijital revizyon yok… Gazetelerden ve dergilerden bulduğu görselleri parçalayıp, kestiği parçaları bu defa daha farklı bir boyuta yükseltecek şekilde bir araya getiriyor. "Bazen şiirsel, bazen gülünç bazense korkunç sonuçlar çıkıyor ortaya” diyor Nitschke.

"Karanlık çağlardaki Pietà betimlemesi gibi, benim kolajlarım da çoğunlukla acıya, derde ve agoniye yakın ilgi duyuyor. Çirkinin güzelliğine zaafım var” diye tanımladığı işleriyle kestiği surat ve figürleri zihnin acılarını, zalimlikleri gösteriyor; çirkin nedir, izin verilen nedir sorularını bomboş bir sahaya öylece bırakıyor. 
2 / 18
3 / 18

Andreas Nitschke


Kendin hakkında neler söylemek istersin Andreas?

Ben dergilerden kendime fayda sağlamaya çalışıyorum çünkü her gün gördüğüme yanıt vermeyi seviyorum. Bulunmuş gerçekliği kabul etmiyorum. İşlerimde bulunan fotoğrafları kolay yolla yepyeni bir estetik bağlama transfer etmek istiyorum. Bulduğum fotoğrafları canlandırmak niyetindeyim. Görselleri santrifüj edermiş gibi parçalara ayırıyor, filtreliyor ve yeniden stilize etmeyi böylece yeni karakterler ve yaratıklar ortaya çıkarıyorum. Aynı başka parçaları birbirine ekleyen bir DJ gibi, bağdaşmayanı bir araya getirmek istiyorum.
4 / 18
5 / 18

Andreas Nitschke


Andreas’ın işlerinin arasında özellikle bir seri vardı ki kendisine özellikle sordum,

KONVERTIERT serisi ile ilgili bize neler söyleyebilirsin? Duymak için sabırsızlanıyorum.

Bu seride şeytanın, din fanatizminin ve bağnazlığın maskesini düşürmek, onunla uzlaşmak ve alay etmek istedim. Bu dini yüzlerin kutsal tezahürleri (Jack Nickerson’un Faith adlı kitabından harika fotoğraflardan alındılar) birçok papaz ve din adamının, katip ve kilise kadınının kutsal ve insani olmadığı gerçeğini tabulaştırdı, oysa aslında onlar o kadar da saygıdeğer değiller! Birçoğu çocukları cinsel istismara uğratıyor ve onlara tecavüz ediyorlar! Geçtiğimiz senelerde katolik kiliselerde olan olayların birçoğu örtbas edildi örneğin.
6 / 18
7 / 18

Andreas Nitschke


Devam ediyor Andreas anlatmaya:

"Ama aynı zamanda bugünlerde birçok hristiyan insan terör örgütü ISIS tarafından dinlerini değiştirmeye zorlanıyorlar. Yine, tanrı adı altında nefret ve şiddet. Ne saptırıcı bir dinsel düşünüş! İşte serileri yaratmak için kendimi böyle görevlendirdim.

"Her şeyin de üstünde, almanca ‘tier’ (hayvan) kelimesi bu serinin adı olan Konver-tier-t’in içinde yatıyor. (ingilizcede converted anlamına gelen kelime, dönmüş anlamına geliyor) Başlık bir kelime oyunu. Almanca ‘vertieren’ kelimesinin anlamı: vahşileştirmek. Ve benim maksadım da bu dini gözüken yüzlerin ardındaki vahşi hayvanları ortaya çıkarmaktı (ya da.. bir ihtimal.. güzel fotoğraflardaki vahşeti). Ve her asilzade olduğunu sandığımız azizin bir pisliğe ya da vahşete bulaşabileceğini göstermek..."
8 / 18
9 / 18

Andreas Nitschke


We had a little chat with German-based collage artist Andreas Nitschke who currently lives and works in Bielefeld, Germany. He creates his collages in a traditional and ‘analogue’ way as he describes: with scissors and glue. He basically deconstructs found images from newspapers and magazines and pimp the fragments in such an extent that they can elevate the photographs into a poetic, sometimes humorous and sometimes scary dimension.

"Like the portrayal of the Pietà in the dark ages, my collages also oftentimes give attention to pain, suffering and agony." he says.

He truly has a weakness for the beauty of ugly! The cutter faces and figures show the aguish of mind and deal with cruelty and the question, what is ugly, what is allowed, they are out of left field.
10 / 18
11 / 18

Andreas Nitschke


In all of his series, there was one called Konvertiert which grabbed my attention and asked especially.

What can you tell me about the series KONVERTIERT? I’d like to hear.

The series, which you have selected, is from the “konvertiert" series. There I wanted to unmask, compromise and ironize the bigotry, the evil and fanaticism of religion.

The (supposed) "holy" appearance of these religious faces (which are based on the great photographs in the book “Faith" from Jack Nickerson) tabooed the fact, that many priests and reverends, clerks and churchwoman are unholy and diabolic, they are not sacred! Many of them abused and raped children sexually. So many scandals were uncovered in the last years in the catholic church, for example.



12 / 18
13 / 18

Andreas Nitschke


He continues...

"But also nowadays many christians are forced and compelled by the terrorists of the ISIS to convert their religion. Again… hate and violence in the name of god. What a perversion of religious thinking. Exactly with something like that I have occupied myself in my series.

Above all, in german the word ‘tier' (animal) lies in the word konver-tier-t (which means: "converted" in english, to go from one faith into another). The title is a wordplay. The german word "vertieren" means to brutalize. And my aim was to show the brutal animal in these holy faces (or… perhaps… the brutal in beautiful photographs…) and that the noble of every saint can turn in profane and brute force.”
14 / 18
15 / 18

Andreas Nitschke


What would you like to tell us about yourself?

I exploit magazines because I like to respond to what I see every day, I don’t accept the found reality. In my work I want to transfer the found photographs by very simple means into a new aesthetic context. I want to revitalize the found photographs. Like in a centrifuge I try to dissect, filter and distil the images since I can create really new identities and creatures, so that the new faces and bodies exert their effect at first sight. Similar to a modern DJ who samples different tracks for a Mash-Up-Set, I want to bring together the incompatible.
16 / 18
17 / 18




Andreas Nitschke

Burcu Kuru

Daha fazlası için:




Other Posts
Destino by Salvador Dali & Walt Disney
Murat Palta
Architecture in Cinema
Harem Bath (Duygu - Begüm Öztürk)
Bethany Vargas - Pushpull
Melisa King
18 / 18
keinmag@gmail.com
Kullanım Koşulları:

www.keinmag.com tarafından üretilmiş fotoğraf, resim, video ve benzerleri kullanım ve içerik hakları saklıdır. Site içerisinde kulanılan, herhangi birine ait içeriğin hakları sahiplerine aittir.



Terms of Use


All online content of www.keinmag.com (including all images, videos and other visuals) of the website cannot be used without the permission of the authors, artists and photographers noted.